"A l'atzar agraeixo tres dons:
haver nascut dona, de classe baixa i nació oprimida, i el tèrbol atzur de ser tres voltes rebel."
M. Mercè Marçal

Fes un tomb i...

llegeix, opina, crítica, comenta, etc.

diumenge, 1 de maig del 2011

Polícia ASSESSINA!

Tinc un mal costum, cada dia esmorzo al bar, i tot i que podria estalviar-me els diners i fer-ho a casa (molt propera a la meva feina), em dedico aquesta estona (probablement hauré de deixar de fer-ho per qüestions econòmiques) a llegir el diari, encara que sigui per sobre, sempre i quant no estiguin tots ocupats.

Aquesta setmana m'ha impactat una notícia, que crec que vaig llegir al Diari de Tarragona o potser al Periodico. Era molt curta. Informava del suïcidi d'una noia, que tot i declarar-se innocent, havia de tornar a presó, condemnada per l'agressió a un polícia de Barcelona en un enfrontament entre la guardia urbana i un col·lectiu okupa. La notícia em va impressionar. Immediatament vaig creure que era innocent em vaig posicionar en contra del sistema polícial, i no vaig oblidar el que havia llegit en tot el dia, vaig pensar, buscaré informació... però no ho vaig fer.




L'endemà vaig anar a un concert dels At-Versaris, on en algun moment, els components del grup van dir unes paraules recordant el mateix fet i donant suport a la família i a la resta de condemnats. I vaig tornar a pensar, buscaré informació... però tampoc ho vaig fer.

Al dia següent, divendres, a través de facebook vaig trobar l'enllaç a una entrada blocaire que, tot i que no vaig tenir temps de llegir, em va semblar que també tenia a veure amb els mateixos fets i vaig memoritzar l'enllaç, perquè en aquell moment no tenia temps de llegir-lo.

Ara l'acabo de llegir. I només puc dir que ara ja tinc informació, era una noia jove, que escrivia bé i volia ser lliure.


Us deixo l'enllaç a l'entrada que va fer Patricia Heras Méndez mesos després del fet al seu bloc explicant el que va succeir aquella nit i els dies següents, i no ho faig per una qüestió morbosa ni molt menys; ho faig perquè crec que s'ho mereix, perquè crec que ella va decidir compartir-ho i crec que s'ha de difondre la informació. Perquè hi ha coses que s'han de dir, hi ha coses que s'han de saber, sobretot quan són tan esgarrifoses i repugnants.

Si seguiu llegint el bloc de la noia veureu que dóna molta més informació, fins i tot hi ha alguna gravació d'altres detinguts en els mateixos fets. També hi ha entrades escrites des de la presó que et posen la pell de gallina i que només provoquen rabia contra l'actual sistema polícial... vaja... contra l'actual SISTEMA!

En els últims dies diferents blocs, entitats, col·lectius, etc. que han expressat el seu suport a la família de la Patricia, que han condemnat els fets i que segueixen reclamant la revisió del cas en relació a la resta de persones que han estat condemnades. Us deixo l'enllaç de la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona.

5 comentaris:

  1. S'ha de fer corre i sentir aquesta veu que s'ha apagat.

    ResponElimina
  2. Hi han moltes injustícies a la justícia.......

    ResponElimina
  3. Sempre fa una mica de cosa creure's només un dels cantons, i hi ha col·lectius que culpem per sistema. En aquests casos, tendim a creure en la brutalitat policial i en la bonhomia dels okupes i els joves en general. No em puc posicionar. Ja sé que la policia és violenta en molts casos, en conec alguns i no em mereixen cap confiança. Tot i així, hi haurà també qui faci la seva feina, i joves que facin coses molt mal fetes.

    ResponElimina
  4. Si Montse, s'ha de fer córrer...
    Garbi, el propi concepte de justícia és una aberració quan el poder recau en mans d'uns pocs...
    Xexu, jo em posiciono, probablement si et mires el bloc de la Patricia, tu també et posicionaràs.

    ResponElimina
  5. sap greu i ràbia que algú s'hagi suïcidat .....l'actual sistema és el sistema de fa molts anys....no s'acaba d'entendre que el Millet per posar un exemple , totpoderós, pagant , per què pot, una fiança milionària estigui en llibertat mentre aquesta noia era acusada de tirar un test a la poli des d'un balcó i el jutge l'envii a la presó amb unes proves dubtoses....

    ResponElimina